Engine TR4 (trle) - Jak uchytit konce vodní hladiny?

Neoficiální editor od Turbo Pascala. Dokáže vytvářet levely do všech dílů TR (TR1-TR5). Nabízí velmi příjemné uživatelské rozhraní a je k dispozici i v češtině.
Stažení a další informace na webu: DXTre3D
  • Advertisement

Engine TR4 (trle) - Jak uchytit konce vodní hladiny?

Příspěvekod LaraHCroft91 » ned 19. úno 2012 10:25:44

Nevíte někdo, jak uchytit konce vodní hladiny (např. v bazéně), aby tam nevznikala ta černá místa, která ukazují, "co" je za zdmi?
Tedy, aby to nebylo tak, jak je to na obrázku?

chyba vodni hladiny.jpg
Chybná vodní hladina


Jde to vůbec v DxTre3d, nebo je to jen vymoženost TRLE editoru? To by mě naštvalo :/
Tuším, že to tu řešilo už spousta vývojářů, ale nesledovala jsem, zda to někdo vyřešil.

Děkuji předem za vaše odpovědi :-)
Uživatelský avatar
LaraHCroft91
Chcíplotina
Chcíplotina
 
Příspěvky: 23
Věk: 25
Registrován: pát 14. kvě 2010 19:51:23
Bydliště: Litoměřice

Re: Engine TR4 (trle) - Jak uchytit konce vodní hladiny?

Příspěvekod Sakul » pon 20. úno 2012 0:39:12

To je velmi oblíbený problém, který je i rozebírán v originálním návodu pro DX editor. Z principu jsou 2 možnosti jak to pouze zamaskovat. První metoda je použití správně volených textur dle enginu hry. Rozepisuji se o tom i částečně v mém návodu. Je však nutné i zvolit správný vodní efekt. Celkově je to celkem náročné a výsledek nemusí být 100%.
Druhá možnost a efektivnější je použití nasvětlovacích bodů s efekty. Zde je možno dosáhnout pouze iluze vlnění hladiny což na pohled vypadá stejně, jako když se hladina skutečně vlní a přitom to nedělá ten problém s okrajem vody. Nicméně je nutné správně rozmístit efekty tak, aby nezasahovaly na břeh, neb ten by se vlnil také. Opět odkážu do mého návodu na popis efektů, takhle z hlavy nevím. Navíc už jsem v editoru nedělal nějaký ten rok, takže mám jen mlhavé vzpomínky.
INFO:
Sakul WORLD: http://www.sakul.cz/
Sakul Diskuse: http://www.forum.sakul.cz/

Možnost příspěvku (Donate):
PayPal: SakulRaider@seznam.cz
BU: 670100-2208863541/6210
BTC: 12JRVcmawzEPtgTd9SgC5ujDCGaUrgZ9vt
Uživatelský avatar
Sakul
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 775
Věk: 37
Registrován: úte 30. bře 2010 18:13:08

Re: Engine TR4 (trle) - Jak uchytit konce vodní hladiny?

Příspěvekod LaraHCroft91 » pon 20. úno 2012 0:48:21

Dobře, děkuju :-) Taky mě to napadlo, ale říkala jsem si "Není nějaký lepší způsob? Správnější?" Je to pravda, že tenhle editor je opravdu naplněn jen základními funkcemi... Takže si spoustu věcí, co TRLE editor umí, musíme zařídit jinak, nebo tzv. "zamaskovávat".

A co tedy děláš celou tu dobu? Jestli se můžu zeptat.
No tedy já se taky můžu přiznat, že jsem v editoru nedělala od dob, co jsem vydala Complicated Case, což je už celkem doba :/ Ale nyní jsem se k tomu opět dostala a jsem ve svém živlu :-)
Pardon za odbočení od tématu.

Samozřejmě se ti může zdát divné, že po tolika letech v editoru se ptám na takovou banálnost, nicméně jsem to prostě vždycky ignorovala, když to nešlo, tak jsem si kvůli tomu vlasy nervala... Ale někdy to prostě už "štve" :D Jistě chápeš.
Uživatelský avatar
LaraHCroft91
Chcíplotina
Chcíplotina
 
Příspěvky: 23
Věk: 25
Registrován: pát 14. kvě 2010 19:51:23
Bydliště: Litoměřice

Re: Engine TR4 (trle) - Jak uchytit konce vodní hladiny?

Příspěvekod Sakul » pon 20. úno 2012 2:43:54

Znám to, také jsem furt něco řešil a obcházel a musím se přiznat, že mě to dost bavilo.
Poslední dobou se, ale spíše věnuji elektronice a hlavně pak programování (konečně jsem se k tomu před pár lety dokopal). Přičemž se dá říct, že práce v editoru je celkem dobrá průprava na programování, neb se v něm člověk naučí určitému myšlení, které se při psaní programů dost hodí hlavně ze začátku. Ono v podstatě vkládání Triggerů v editoru je vlastně takové naprosto primitivní programování s několika instrukcemi a principem se od skutečného programování příliš neliší. A i když bych se někdy rád k editoru vrátil, už není tolik volného času a díky tomu, že vím kolik času to sežere něco vytvořit, nějak se k tomu nemůžu odhodlat. Na druhou stranu mě v editoru vlastně nejvíc bavilo vymýšlení různých kombinací triggerů a vytváření tak různých herních situací a to mám nyní v mnohem rozsáhlejším balení s takřka nekonečnými možnostmi, takže mi to ani tak neschází.
INFO:
Sakul WORLD: http://www.sakul.cz/
Sakul Diskuse: http://www.forum.sakul.cz/

Možnost příspěvku (Donate):
PayPal: SakulRaider@seznam.cz
BU: 670100-2208863541/6210
BTC: 12JRVcmawzEPtgTd9SgC5ujDCGaUrgZ9vt
Uživatelský avatar
Sakul
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 775
Věk: 37
Registrován: úte 30. bře 2010 18:13:08

Re: Engine TR4 (trle) - Jak uchytit konce vodní hladiny?

Příspěvekod LaraHCroft91 » pon 20. úno 2012 10:13:14

Abys mě nechápal špatně, mě to také baví. To šachování s triggery, skládání do sebe, experimentování... nicméně některé funkce mi v Dx prostě chybí :-( Spousta nasvětlovacích efektů, pár efektů kamer (doteď jsem zaboha nepřišla na to, jak ukončit flyby kameru, aby po skončení přeskočil na kameru Lary = z našeho pohledu...)

Tak jsem to prostě myslela no :-) Nechci ale měnit editor, jsem na Dx už zvyklá :/
Uživatelský avatar
LaraHCroft91
Chcíplotina
Chcíplotina
 
Příspěvky: 23
Věk: 25
Registrován: pát 14. kvě 2010 19:51:23
Bydliště: Litoměřice

Re: Engine TR4 (trle) - Jak uchytit konce vodní hladiny?

Příspěvekod LaraHCroft91 » úte 21. úno 2012 16:11:08

Tak, co jsem zkoušela, tak nedaří se mi, aby jakékoliv efekty měli na vodu účinek. Nelze nijak zrušit vlnění a ty okraje. Sakra... Jak krásně by to vypadalo. I taková hloupost stačí a jsme zase o krok blíže k originálu a vůbec tomu, aby hráči nenahlíželi tzv. "za zdi".
Uživatelský avatar
LaraHCroft91
Chcíplotina
Chcíplotina
 
Příspěvky: 23
Věk: 25
Registrován: pát 14. kvě 2010 19:51:23
Bydliště: Litoměřice

Re: Engine TR4 (trle) - Jak uchytit konce vodní hladiny?

Příspěvekod Sakul » úte 21. úno 2012 18:13:04

Mám pocit, že jsem to použil v mém levelu Sakul House 2.0 v té podzemní místnosti pod zahradou.
Mám pocit, že se musí nastavit efekt vody bez toho, aby se vlnila a pak nasvětlovacím bodem vlnění dodat FX-Efect.
INFO:
Sakul WORLD: http://www.sakul.cz/
Sakul Diskuse: http://www.forum.sakul.cz/

Možnost příspěvku (Donate):
PayPal: SakulRaider@seznam.cz
BU: 670100-2208863541/6210
BTC: 12JRVcmawzEPtgTd9SgC5ujDCGaUrgZ9vt
Uživatelský avatar
Sakul
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 775
Věk: 37
Registrován: úte 30. bře 2010 18:13:08

Re: Engine TR4 (trle) - Jak uchytit konce vodní hladiny?

Příspěvekod LaraHCroft91 » úte 21. úno 2012 18:35:05

To jsem zkoušela právě... v nastavení oné místnosti s vodou jsem zapla pouze "Voda" (mám editor v cz) a nezapínala jsem "Vlnění". No a pak jsem nasvětlovacími body (při FX-Efektu vytvářejícím "jakoby" vlnění ve vodě) doplnila to tzv. vlnění. Jenže bezvýsledně. Celá místnost se pořád vlnila ať jsem to dělala buď, jak jsi mi radil, nebo že jsem zapla vlnění ve vodě a pak jsem se to efekty u krajů snažila zrušit (tam na to je také nějaký Fx-Efekt - zrušení všech efektů ve vodě, nebo jak jsi to psal v návodu... tak nějak). Zkusím to celé ještě jednou. Uvidíme :-)
Uživatelský avatar
LaraHCroft91
Chcíplotina
Chcíplotina
 
Příspěvky: 23
Věk: 25
Registrován: pát 14. kvě 2010 19:51:23
Bydliště: Litoměřice

Re: Engine TR4 (trle) - Jak uchytit konce vodní hladiny?

Příspěvekod LaraHCroft91 » stř 22. úno 2012 16:37:34

Tak už to funguje :-) Ujde to, vypadá to docela jako v originále. V místnosti jsem vypnula "vlnění", otexturovala jsem podlahu nad místností s vodou (jak tomu je klasicky v TR4 z tvého návodu) no a na podlahu té horní místnosti jsem dala nasvětlovací bod, který vytváří ono "vlnění" a je to :-)

Tak děkuji za rady ;-)
Uživatelský avatar
LaraHCroft91
Chcíplotina
Chcíplotina
 
Příspěvky: 23
Věk: 25
Registrován: pát 14. kvě 2010 19:51:23
Bydliště: Litoměřice


Zpět na DXTre3D Editor


  • Advertisement

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron