Zdravím,
ano TP se zabýval programy pro editor, ale vždy výhradně pro jeho editor DXTre3D. Nechápu proč by cokoli dělal na TRLE, když všechno co chceš vlastně jeho editor umí. Nehledě k tomu, že už asi nad TR zlomil hůl. Jeden čas pracoval na vlastním enginu (FexEngin), který byl opravdu nadějný bohužel to zamrzlo na mrtvém bodě. Pár informací najdeš na jeho webu
http://dxtre3d.com/V současnosti nevím o jiném řešení pokud chceš dělat levely do TR1,2,3,4,5 než použít DXTre3D editor. Problém TRLE je v tom, že používá naprosto specifický engin, který není kompatibilní s žádným oficiálním a tedy ani s TR4. Proto i jeho jakékoli upravování nebude bez zásadního zásahu do programového kódu nejspíš možné a pochybuju, že se do toho někdo bude pouštět už pro fakt, že v globálním měřítku nikdo nedělá levely pro jiný engin než TRLE.