Kompilace Scriptu TR-4

Samotný editor pro vytváření levelů bohužel nestačí a je třeba mnoho dalších pomocných programů. O těchto programech se bavíme v tomto tématu.
Sekce na webu zabívající se těmito nástroji: EDITAČNÍ NÁSTROJE
  • Advertisement

Kompilace Scriptu TR-4

Příspěvekod Sakul » pát 14. kvě 2010 2:51:40

Kompilace Scriptu

Ještě než se rozepíšu, chci všechny upozornit, že se jedná o návod jak kompilovat Script a nikoli jak ho editovat. Jeho editace je dostatečně podrobně popsána v návodu a v současné době se i připravuje celá aktualizace tohoto návodu (bude upřesněno několik věcí a doplněny některé chybějící). Budu tedy vycházet z předpokladu, že máte připravený váš Script ve formě TXT a již ho pouze potřebujete převést na DAT, který používá hra (Samozřejmě váš TXT script je bez jakýchkoli chyb, které by bránili kompilaci).
Dále je nutné si říci, že postup, který bude následně popsán je funkční na operačních systémech Win98, Win98SE, WinME, Win2k, WinXP. Za jiné operační systémy neručím, že to v nich bude fungovat, ale zároveň to nevilučuji. Pokud tedy máte jiný systém a nepůjde vám to, upozorněte mne na tuto skutečnost. Pokud budete nadále psát dotaz na toto téma budu předpokládat, že máte operační systém WinXP-SP2. Pokud je tomu jinak, uveďte tuto skutečnost v dotazu. Drobná rada pro všechny. Udržujte báš počítač stále aktualizovaný se všemy opravnýmy balíky od společnosti Microsoft. Neaktualizované systémy nemusí fungovat správně, obvzláště systémy bez service packu 2. Takže pokud máte váš operační systém se SP1 a máte problém neprodleně proveďte instalaci SP2 a všech následujících oprav (je jich asi 100). Ti zvás co mají nelegální systém mají situaci trochu stíženou, ale rešitelnou. Dále v tomto tématu nebudu odpovídat na dotazy týkající se nelegálních systémů. Dotazy budou okamžitě mazány.
Tímto máme částečně provedenu přípravu ke kompilaci. Ještě bych se ale chtěl trochu zmínit o jistých věcech, které je dobré znát k úspěšné kompilaci. Uvedu zde nějaké termíny, které by bylo dobré, aby jste si vyhledali nějaké informace, neb přímo souvisí se samotnou kompilací.
Spouštění dávkového souboru (*.bat, *.cmd)
Spuštění programu s parametrem (script script.txt)
Pokud alespoň trochu tušíte o čem to je máte slušnou šanci váš Script zkompilovat. Pokud jste úplně mimo doporučuji pro vás alternativní postup kompilace a to za použití specializovaných programů pro úpravu scriptu. Mohu doporučit 2 programy, kterými jsou S44 od Mira, který najdete v Sekci Download. Jedná se o velmi jednoduchý program pro editaci a následnou kompilaci scriptu. Součástí programu je i stručný návod jak program používat, ale i poměrně podrobný popis Scriptu a všech možných příkazů.
Druhou možností je pak program Scripter4 2.0.0 RC1 od MontyTRC. Tento nástroj je obdoba Mirova programu S44, ale poněkud vylepšený. Mirův program totiž pracuje s původními soubory scriptu a pro kompilaci používá původní program Script.exe. Naproti tomu program Scripter4 už pracuje přímo se soubory DAT. Takže můžete snadno upravovat již zkompilované Scripty a dokonce můžete editovat i scripty pro TR-5. Ještě tedy zbívá napsat, kde program seženete :
http://www.aspidetr.com/index.php?secti ... &idtool=41

Ti zvás co se prokousali až sem a chtějí editovat a kompilovat script ručně vřele výtám u příkazového řádku. Takže hurá do to a půl je hotovo.
V první řadě si připravíme soubory pro kompilaci. Zde upozorňuji, že je dobré dodržet následující postup i cesty na vašem HDD. Aby jste to měli co možná nejjednodušší připravil jsem pro vás všechny potřebné soubory, které si stáhněte na konci tohoto příspěvku. Balík souborů obsahuje složku TRLE, která dále obsahuje složku Script a dále již veškeré potřebné soubory. Tuto složku TRLE nakopírujte přímo na disk C. Cesta tedy bude vypadat následovně C:\TRLE\Script. Jakékoli jiné umístění může vést ke špatné, nebo žádné funkci kompilace. Ještě upozorňuji na jednu věc. Ve složce Script je možné najít ještě jednu složku Czech Script a soubory Czech Script.bat, CZECH.DAT, CZECH.txt. Pokud jste začátečníci vůbec si těchto souborů nevšímejte. Dal jsem je tam pro zkušenější uživatele (jako předlohu), aby si případně mohli vytvořit svůj Český script. Všechny začátečníky budou zajímat pouze soubory Script a English s příponami DAT a TXT. Dále pak soubor Script.exe a dávkový soubor English Script.bat. Vše ostatní nás taktéž vůbec nezajímá a necháme to tak jak to je.
Ti zvás, kdo četli pečlivě návod na editaci scriptu vědí, že samotná kompilace se dá provádět minimálně dvěma spůsoby. V trvním případě se používá dávkového souboru English Script.bat. V druhém případě se spouští program Scrip.exe s parametrem Script.txt. Oba způsoby fungují, avšak pro jednoduchost mi budeme používat dávkový soubor English Script.bat.
Ještě než se, ale pustíme do samotné kompilce, chtěl bych malinko vysvětlit jak dávkový soubor English Script.bat funguje. Respektive co je jeho obsahem. Pokud tedy kliknete na tento soubor pravím myšítkem a dáte volbu Upravit, otevře se nám v poznámkovém bloku obsah tohoto souboru. Tam pak najdeme následující obsah:

script script.txt
del ..\*.dat
copy script.dat ..\
copy english.dat ..\
del strings.h
pause


Já nyní popíšu význam jednotlivých řádků, abychom lépe pochopily co se v průběhu kompilace provádí. Pomůže nám to pochopit co se děje se soubory a kde dostaneme výsledné skompilované soubory.
První řádek:
script script.txt
Jde o spuštění souboru Script.exe (script) s parametrem script.txt. Tímto dojde k samotné kompilaci souborů Script.txt na Script.dat a současně jsou veškeré (jazykové) soubory English, German, atd... převedeny na soubory dat. Které jazykové soubory se mají kompilovat (převádět) je dáno v souboru Script.txt v položce:

[Language]
File= 0,ENGLISH.TXT
File= 1,FRENCH.TXT
File= 2,GERMAN.TXT
File= 3,ITALIAN.TXT
File= 4,SPANISH.TXT
File= 5,US.TXT
File= 6,JAPAN.TXT
File= 7,DUTCH.TXT

Zde je také dána priorita jednotlivých jazykových souborů při jejich načítání ve hře.
Nedivte se, že při kompilaci obdržíme varovné hlášení:
WARNING : Could not find 'US.TXT'
WARNING : Could not find 'JAPAN.TXT'
WARNING : Could not find 'DUTCH.TXT'

Doufám, že je vám již jasné proč. Ano je to proto, že tyto jazykové soubory ve složce Script zcela chybí. To nám samozřejmě, ale v ničem nevadí. Tento první řádek sám o sobě plně postačuje pro účely kompilace. Všechny následující pouze zvyšují komfort kompilace a její přehlednost.

Druhý řádek:
del ..\*.dat
Příkaz del provede vymazání všech souborů s koncovkou dat (*.dat) v nadřazeném adresáři, což udává parametr ..\. To v praxi znamená, že všechny soubory v adresáři TRLE, které obsahují příponu DAT budou vymazány. Při prvním spuštění však tento adresář (TRLE) žádné soubory s koncovkou DAT neobsahuje a tak bude tento příkaz přeskočen a my dostaneme chybové hlášení Nelze najít C:\TRLE\*.dat.. To však ničemu nevadí.
Ti pozornější a možná znalejší si všimli, že veškeré příkazy a cesty k souborům jsou psány RELATIVNĚ. To znamená, že za výchozí adresář se považuje ten ve kterém je daný soubor spuštěn. To má výhodu v tom, že je možné teoreticky adresář TRLE nahrát kamkoli do počítače a vždy kompilace bude fungovat. Nicméně my Zachováme strukturu adresářů jak jsme si uvedli na začátku a to C:\TRLE\Script .

Třetí řádek:
copy script.dat ..\
Příkaz copy zkopíruje již zkompilovaný soubor script.dat o adresář výš (..\). Tedy do adresáře TRLE.

Čtvrtý řádek:
copy english.dat ..\
V tomto příkazu se provádí kopírování zase souboru english.dat o adresář výš, tedy do TRLE.

Pátý řádek:
del strings.h
Tímto příkazem se provede čištění adresáře Script od dočasných souborů použitých pro kompilaci. Jmenovitě je tedy vymazán soubor strings.h.

Šestý řádek:
pause
Tento příkaz nedělá nic jiného než, že pozastaví provádění příkazů, abychom si mohli prohlédnou jaké jsme dostali hlášení a zda nedošlo k nějaké fatální chybě. Pro dokončení stačí stisknout jakoukoli klávesu.

Zde tedy vidíte, že na tom vlastně nic není. Takže pokud spustíme kompilaci souborem English Script.bat, budou soubory txt převedeny na dat a zároveň překopírovány do adresáře TRLE. To se provádí proto, že v původním editoru je adresář TRLE adresářem odkud se spouští hra a odkud se načítají scriptové soubory (Script.dat a English.dat). Proto již stačí soubory Script.dat a English.dat z adresáře TRLE překopírovat do vaší hry a můžete hrát již s vaším scriptem.
Pokud se z nějakého důvodu nepřekopírují soubory z adresáře Script do TRLE při kompilaci, máte chybu v souborech Script.txt a nebo English.txt. Případně máte chybu v obou souborech. Tato chyba bude indikována už při kompilaci vypsáním různých chybových hlášení.
Proto dříve než cokoli začnete měnit ověřte si spuštěním souboru English Script.bat zda se vám zkompilují původní soubory. Pokud ne máte nějaký problém ve vašem počítači. Proto proveďte kompletní aktualizaci systému.

PS:
Doufám, že vám tento velmy podrobný a vyčerpávající návod pomůže. Pokud ne raději mi to ani nepiště nebo mě zvás už tefí :roll:
Přílohy
TRLE.rar
Funkčí balík scriptů.
(213.05 KiB) 324 krát
INFO:
Sakul WORLD: http://www.sakul.cz/
Sakul Diskuse: http://www.forum.sakul.cz/

Možnost příspěvku (Donate):
PayPal: SakulRaider@seznam.cz
BU: 670100-2208863541/6210
BTC: 12JRVcmawzEPtgTd9SgC5ujDCGaUrgZ9vt
Uživatelský avatar
Sakul
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 814
Věk: 38
Registrován: úte 30. bře 2010 18:13:08

Zpět na Pomocné (Tools) programy


  • Advertisement

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník