Chybné zvuky v TR-3 levelech

Samotný editor pro vytváření levelů bohužel nestačí a je třeba mnoho dalších pomocných programů. O těchto programech se bavíme v tomto tématu.
Sekce na webu zabívající se těmito nástroji: EDITAČNÍ NÁSTROJE
  • Advertisement

Chybné zvuky v TR-3 levelech

Příspěvekod Sakul » pát 14. kvě 2010 2:55:28

Při práci na našem novém projektu (Celtic Ruins) jsme narazily na zajímavý problém a to, že nám Lara vydávala "vrzavé" zvuky pokud šla pospátku ve vodě, nebo z vody vyskakovala. Tyto vrzavé zvuky byly jakoby navíc k těm, které tam měly být.
Proto jsem provedl menší analízu našeho levelu a poté levelu originálního. Zjistil jsem, že je v tomto případě na vině zvukový track Sound 20, který právě ono vrzání obsahuje. Tento zvukový track je použit právě u inkriminovaných animací Lary (2, 22, 41, 58, 59, 64 a 74). Proto jsem to chtěl zkontrolovat i u nějakého originálního levelu. Zjistil jsem, že tam jsou tyto zvuky také definované u jednotlivých animací, ale při jejich pokusu je přehrát jsem obdržel hlášení, že tento track (20) není k dispozici. To mě zmátlo, protože TR-2 a TR-3 používají jediný soubor pro SFX efekty, ze kterého si levely načítají zvuky (MAIN.SFX). Ovšem v zápětí jsem zjistil, že každý level má definován seznam zvuků se kterými pracuje a který má vyšší prioritu než zvuky přímo přiřazené k animacím. Takže se může stát, že máte k animaci přiřazený track (Sound 20), ale jevel ho nemá definovám ve svém PlayListu a tak ho nebude přehrávat, přestože v souboru MAIN.SFX je obsažen.
Takže já jsem náš problém vyřešil tím, že jsem dané tracky z jednotlivých animací vymazal. Pravděpodobně by šlo jednoduše vymazat SOUND 20 z PlayListu a tím bych dosáhl stejného efektu jaký je u originálních levelů, ale nebyl jsem si jist, zda tento zvuk není někde použit pro nějaký předmět, a tak bylo výhodnější ho vymazat pouze z animací Lary, i když je to o něco zdlouhavější.

Pro editaci jsem použil program TREdit Sound 1.0, který je výtečným nástrojem a můžete si ho stáhnout zde na stránkách. Jeho ovládání je naprosto primitivní a maximálně intuitivní, takže během několika minut pochopíte co a jak, včetně principů používání SFX zvuků v těchto dílech TR.
Sakul - www.sakul.cz
Uživatelský avatar
Sakul
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 686
Věk: 37
Registrován: úte 30. bře 2010 18:13:08

Zpět na Pomocné (Tools) programy


  • Advertisement

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník